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    Parce que l'une des vocations d'un éditeur scientifique comme les Editions EMS est de transmettre des connaissances, nous avons choisi de publier trois ouvrages autour de la thématique de l'évolution de l'enseignement en France.

  • Grands auteurs francophones

    Trois nouveaux titres à découvrir dans la collection "Les Grands auteurs francophones" le 3 février

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    "L'expérience : objet académique et réalités managériales" se veut le reflet de la dynamique qui caractérise le champ de l’expérience. Paru le 27 janvier

  • Travail

    Ce travail collectif fait le point sur des thématiques récentes liées au sens du travail et fournit des cadres d’analyse utiles aux différents acteurs.

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    A paraître le 17 février

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    Paru le 6 janvier

  • Entrepreneuriat

    Une vraie mine d’or pour tous les dirigeants actuels et futurs ! Paru le 18 novembre

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    La crise de la Covid a révélé une crise de la connaissance dont le symptôme a pris la forme d’une grande confusion entre d’un côté la croyance, l’opinion et ses formes perverties comme le complotisme, et de l’autre la connaissance et le savoir. En librairie le 17 février

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The art of welcoming

Béatrice DOGOR DI NUZZO - 2013 - 322 pages

Collection :
Thèmes : Marketing / Vente / Distribution  


ISBN : 978-2-84769-525-0
Année de parution :
Nombre de pages : 322 pages
Format : 140 x 220
Type d'ouvrage : Broché
Disponible : Oui
version papier 24,85 €
e-book 17,99 €
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A professionally orientated approach for the hospitality and tourism industry

This book can be considered a study aid for improving service quality within a company. It is aimed at any person or business wishing to attain a higher level of quality when in contact with customers and suppliers.

When you work in the hotel industry you are often doing so under pressure. Combine this with the fact that the tourism sector is a vital component of French industry, as it is for most other nations of the world, and it is clear that employees need advice and support. However, there are very few books on the subjects of skills and expertise.

This book, which takes an original approach to the subject, aims to redress the balance.

This approach encompasses both the theoretical aspects – so as to explain the concepts and techniques needed for success in the industry and to promote continuous development of your skills – and the practical aspects, using real situations to illustrate the difficulties you will face. A variety of exercises will help you to boost your confidence when faced with such scenarios.

You will find this book a real help when trying to improve your skills in a particular area. At the end of each chapter you will find a selection of words and phrases in English and French which you will need to remember, as well as a series of role playing exercises which you can practice alone or in a group.

Béatrice DOGOR DI NUZZO

Docteur en Sciences de Gestion, elle enseigne à l’Université de Nice Sophia-Antipolis ainsi qu’au sein du groupe Sup de CO La Rochelle.
Son parcours universitaire et professionnel atypique (Master en Marketing, Master recherche management ; Docteur en Sciences de Gestions ; Enseignante en Marketing, Management, Stratégie, Hôtellerie ; Directrice d’hôtels de Luxe ; Responsable agence de voyage), lui permet de mettre en exergue les bonnes pratiques qu’elle a pu rencontrer.

 

Since finishing her Doctorate in Management Sciences, Beatrice has used her educational and professional experience to advise on the best-practises required for working in the hotel and tourism industries, and the pit-falls to avoid. Among her qualifications and previous positions she holds Masters in both Marketing and Management Research, she has taught Marketing, Management, Strategy and Hospitality and has worked as the manager of a luxury hotel and as a travel agency executive. She currently lectures at the University of Nice, Sophia-Antipolis, and at Sup de Co in La Rochelle.