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ASPECTS JURIDIQUES DU MARKETING DIRECT EN ASSURANCES (Décisions marketing - N°3)

8 pages

Auteurs : Claude CHOSSAT


Faire du marketing direct en assurances est un exercice qui, bien conçu, peut s’avérer rentable, parfois déconcertant et souvent juridiquement périlleux ou, disons, ..., paradoxal. En effet, un certain nombre de contraintes et de difficultés juridiques, voire de pièges, sont à prendre en considération lorsque l’on veut diffuser un produit d’assurance par la voie de la distribution directe. Des ambiguïtés aussi, telle que celle tenant au délai de renonciation. Les exigences sont de nature différentes selon le média utilisé et selon que le produit est une garantie d’assurance-vie ou non-vie. 


LEGAL ASPECTS OF DIRECT MARKETING IN THE INSURANCE SECTOR 

“Insurance Direct Marketing is a profitable practice when it’s well designed; but it’s sometimes disconcerting and always legaly dangerous or anyway... paradoxical. In fact, a number of legal constraints and difficulties, even traps, must be considered when a company wants to distribute an insurance product through direct channel. There are some ambiguities as well, like the renunciation period. The demands are different depending on the media used and depending whether the product is a guarantee of life or non-life insurance. But, the main problem is not in the strictness of French legislation, because the direct marketing insurers can find enough flexibility and arrangements. The rigidities are elsewhere. And could the answers be found in the law ?" 

15,00 €
Revue Décisions marketing
Numéro Décisions marketing - N°3
Date de parution 1994
ISSN 0779-7389
Nombre de pages 124 pages
Format 210 x 297 mm

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